КЛАСИЧНА ВАЛЬПУРЖИНА НІЧ Це вакханалія із «Фауста», а котра - Класична, друга: це ритмічний веремій, Ритмічний через край. А сцена - сад Ленотра, Такий смішний і чарівний. Але по шнурку, альтани і шпалери, Газонів чепурних розмірені кружки, Усюди статуї - Амури і Венери, Сильвани і морські божки. Каштани й ясени, тюльпани і нарциси, Кущі трояндові, гатунків шість чи сім, А ген - підстрижені трикутниками тиси I срібний місяць над усім. Дванадцять вдарило, і хтозна-відки виник Мотив протяжливий, що й Бога б засмутив, Неначе зітканий із місячних сяйвинок «Тангейзера» сумний мотив. То засурдинені, приглушені валторни Стривожили нараз спокійну літню ніч, Тремтіння будячи у грудях неповторне; I на заманливий той клич Сплелися в хоровод в химернім мерехтінні Безплотні привиди, прозоріші за фей, Опалово-бліді у віт зеленій тіні - Не то Ватто, не то Раффе! Завмер здивовано старий каштан листатий, I журкіт причаїв зчудований фонтан На той танок примар між мармурових статуй, Ні, не танок, а тужний тан! Чи то поетові одчайно-п'яні мари, Чи то його жалі - хисткі примари ці, Чи кволого страхи, чи хворого кошмари, Чи просто-напросто мерці? Чи то твої думки, від жаху посивілі, Чи муки совісті судомляться отак, Чи смутки-упирі у тихім божевіллі Безгучно відбивають такт? Всю ніч крутилися, вихалися фантоми, I, тільки як блідий світанок надоспів, Вони всі здиміли - чи з ляку, чи з утоми, Чи тим, що змовк той кличний спів, I не лишилося після нічного смотра Анічогісінько, хоч би де слід дрібний, Анічогісінько... Зоставсь лиш сад Ленотра, Такий смішний і чарівний.